3 PB på 12 dagar

Japp, under en period på tolv dagar har jag lyckats slå tre personbästa! Jag pratar så klart om mina lopp jag sprungit här i maj månad.

Första var vårruset den 3 maj, där jag sprang de 5 km på 21 min o 38 sek (slog mitt tidigare PB med nästan 2 min).

Nästa lopp var mitt stora lopp och det jag tränat inför, göteborgsvarvet den 12 maj, där jag sprang de 21 km på 1 tim 48 min o 25 sek (slog mitt PB med cirka 16,5(!) minuter).

Och sista loppet var igår, 14 maj, då jag (två dagar efter göteborgsvarvet) tog löpet på blodomloppet, 10 km, med en tid på 48 min o 2 sek och därmed slog PB även där med cirka 2 minuter!

Inte så illa av en tvåbarnsmamma? ;) Det visar ju bara att träning lönar sej!
Nu siktar jag högt och funderar på att springa tjejmilen i höst för att motivera min träning lite extra! Och så vårruset och göteborgsvarvet nästa år så klart! Nån som är sugen på att följa med till Stockholm i höst för att springa en mil? Vore kul om vi åkte upp ett gäng och sprang! Vilka är med mej? :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

1 mil kommer väl typ ta 1 ½ timme för mig hahah om inte mer. brukar klara mellan 7-8km på crosstrainer på en timme.

2012-05-15 @ 23:04:26
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/
Postat av: Emma

Det gör inget vilken tid du får Johanna! Hade varit jättekul om du ville följa med och springa i höst! =)

2012-05-19 @ 10:05:24
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0