Viktnedgång

Min viktminskning funkar ok. Jag hinner inte träna ens hälften så mycket som jag skulle vilja men måste tyvärr nu lägga krutet på skolan. Men nu ska jag försöka återinföra att jag ska ut och springa lite oftare och längre. Det enda problemet är att jag inte gillar att springa när det är halt ute. Hur gör ni andra som brukar vara ute och löpa? Är det kanske bara jag som är feg? Kanske bättre att bege sej ut en runda även om det inte blir lika snabb löpning som på barmark men då kommer jag ju i alla fall ut. Jag har ju ett löpband hemma men jag vågar inte springa på det när barnen är vakna (även de tycker att det är roligt med löpbandet nämligen, på både gott och ont...) och de senaste kvällarna har även jag varit trött när de har somnat...

Så det jag har gjort än så länge (förutom den lilla träning jag hunnit med) är att jag har tänkt på vad jag äter och mängden jag äter. Har tänkt efter en extra gång om jag behöver den där extra portionen eller om jag bara tar den för att det är gott. Och i nio fall av tio så har jag kommit fram till att det är bara för att det är gott och har då struntat i den! Detta har resulterat i att jag just nu har knappt ett kilo kvar att gå ner tills jag har vunnit tävlingen! Viktnedgången har gått långsamt vilket inte gör mej något för jag vill ha något som varar och inget jag blir av med på en vecka eller två och sedan går upp igen. Jag vill alltså förändra mitt vardagstänk vad det gäller mat och träning och inte bara siffrorna på vågen. Jag måste erkänna att det går otroligt bra och en stor del till att det gör det är för att även Rickard gör det! Det är lättare att tänka på vad man äter när båda i hushållet gör det. Otroligt mycket enklare faktist! Rickard kommer inte lika ofta med förslag om "onyttig" mat och eftersom även han tänker på mängden han äter så känner jag att "jag kan ju inte äta mer än honom.. det vore ju konstigt!"

Jag får på mej mina gamla byxor (även om de inte sitter perfekt.. ÄN!), jag känner mej starkare, smidigare och gladare! Om jag sedan vinner tävlingen så blir jag jätteglad! =)


Kommentarer
Postat av: David

Jättebra inställning till din viktnedgång :)

2012-03-08 @ 02:15:21
URL: http://www.viktnedgang.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0