Lära mej sitta

I förgår så var jag hos sjukgymnasten som konstaterade att det är en förskjutning av mitt högra bäcken som är orsaken till min ryggvärk, precis som doktorn sa för över ett år sedan. Hon försökte trycka det rätt vilket jag tyckte kändes som massage, jätte skönt! Tror hon lyckades rätt ok och jag fick en övning som jag ska göra varje dag för att stärka bukmuskulaturen.
Och så måste jag lära mej sitta ordentligt.. Det blir den jobbiga biten.. Jag sitter alltid på ett eller båda mina ben (även när jag sitter på stolar) och gör jag inte det så hänger jag snett på något vis. Självklart åt det "dåliga" hållet som gör min förskjutning värre.. Så nu sitter jag på bussen till Kalmar på andra sidan och försöker istället luta åt det andra hållet. Får se om sjukgymnasten tycker jag har blivit bättre när jag kommer dit igen om två veckor. Måste lära mej sitta helt ordentligt men jag väljer att ta det ett litet steg i taget. Tror det är så man får göra när man ska lära gamla hundar sitta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0