Lekstuga under uppbyggnad

För ett tag sen så skrev jag ett inlägg där projekt Lekstuga hade börjat. Då hade projektet inte kommit längre än till snöre i marken som markerade var lekstugan skulle stå. Det har självklart hänt en hel del sedan dess men jag har varit för dålig med att lägga in bilder och därmed också varit dålig på att skriva om bygget. Jag har tyvärr inte kunnat vara med att hjälpa till med något alls än utan Rickard har själv tillsammans med lite övrig hjälp från tex sin far, min morbror, min mammas man och min mormor och morfar lyckas komma ganska långt! De som har hjälp Rickard har oftast inte varit med och byggt så mycket utan har mestadels hjälp till med annat runtomkring som att passa barnen, utlåning av släp, hämtning av grus, bistått med material med mera med mera...
Nog pratat om det (vill bara poängtera hur otroligt duktig jag tycker att Rickard är! Han är otroligt driven i detta och är mycket bättre snickare än jag trodde!). Här kommer bilder från bygget! För en bild säger väl mer än 1000 ord.. eller?




Vill man ha en lekstuga så får man även vara med att hjälpa till att bygga den! Så fungerar det i vår familj! =) Moa är dock lite liten för att hjälpa till än så länge men Max hjälper mer än gärna till!



Ett steg på vägen...



Hålet ska nu fyllas med grus. Återigen är Max inte sen med att hjälpa till med sin egen spade och egen skottkärra!



Efter att fyllt skottkärran med grus körs den iväg till gropen...



...där man sedan tippar i den!



Plattor och grundstommen...



Golvet läggs på i bakgrunden. Max är med och hjälper men vill inte vara med på kort.



Nu börjar det hända grejer!



Så här ser bygget ut för närvarande! Taket är på och det börjar se ut lite som en lekstuga! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0