Inte svår - men jobbig

För snart en vecka sedan så skrev jag min första tenta. Som ni säkert vet så var jag ganska nervös. Hela tiden blandades känslor av hopp och förtvivlan, jag kände mej delvis supersmart och delvis superdum! Men det gick bra! Har inte fått reda på svaret än men min känsla är helt klart att jag klarade den! Annars gjorde jag ett rejält stort klantfel, så är min känsla i alla fall. Skönt att känna så måste jag erkänna! Den kursen vi läser nu - kalkylering och intern redovisning - är känd för att vara svår, väldigt svår. Har hört rykten att 80-90% av alla kuggar på den... Men jag ger mej inte! Jag ska vara en av de 10-20% som klarar den! Jag har skaffat mej ett eget måtto om denna kusen efter citat av vad läraren sa på första föreläsningen: kursen är inte svår, men den är jobbig! Så "inte svår - men jobbig" sitter nu uppsatt på en lapp ovanför skärmen på datorn vid skrivbordet som en påminnelse när jag sitter där och pluggar! Och än så tycker jag att det hjälper! Än tycker jag att kursen verkar rolig! Jag skriver att jag tycker så ÄN, för jag känner mej själv och det brukar alltid gå upp och ner i vad man känner inför nya ämnen. Men jag tänker definitivt inte göra det svårare än det är! Jag får helt enkelt lägga ner lite mer jobb på kursen helt enkelt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0