Att aldrig känna sej färdig..

Precis så känner jag. Kommer det aldrig bara en dag då man kliver upp och tänker "vad VILL jag göra idag?" utan att följande tanke kommer "vad MÅSTE jag göra i dag?" eller "vilka måsten kan jag hoppa över idag för att göra det jag vill?"

Det är en tung kurs i skolan nu och jag känner att jag ligger lite efter där redan. Uppgifterna man ska göra tar ca 2-3 timmar att försöka lösa på egen hand men jag har inte riktigt förstått det än utan jag brukar bara avsätta en timme för att försöka lösa dom. Allting hamnar på hög och om mindre än två veckor är det tenta.. Då vill jag gärna förstå allt.. Så nu blir det till att sätta sej ner och verkligen plugga..

Träningen går sådär. Har ju avsatt tid för att jag ska träna men oftast dyker nåt annat upp. Det är riktigt tungt då jag är van vid att träna mycket och jag mår bättre u både kropp och själ när jag tränar regelbundet. Åter igen så har jag för lite tid...

Barnen är jag i från nästan hela dagarna så när jag kommer hem vill jag gärna umgås med dom! Inte behöva stänga in mej och plugga eller åka iväg igen när jag precis har kommit hem!

Och hemmet.. Vi har dåliga städrutiner hemma vilket leder till att mycket samlas på hög. Att vi då inte har gått igenom allt sedan flytten gör ju inte saker och ting bättre.. Och så vill vi ju fixa lite fint i hemmet med men för att kunna görs det finns vissa andra (tråkiga) saker som måste göras först..

Att kliva upp på morgonen och känna sej stressad.. Inte roligt alls. Lite är mitt eget fel då jag alltid ligger och snoozar för många gånger men så kommer även alla dessa "just det!". Så mycket man kommer på att man måste hinna med på morgonen som man egentligen kunde ha förberett kvällen innan.

Sömn är en sak som jag har blivit ganska känslig med. Rickard kunde sitta uppe och plugga om nätterna tills klockan blev tre, fyra, ja till och med fem ibland! Jag klarar inte det. Jag måste gå och lägga mej innan 12, helst innan 11, annars blir jag inte rolig att ha och göra med. Väldigt tråkig, jag vet, men så är det..

Oj vad mycket klagan det blev. Ville egentligen bara säga att jag önskar några extra timmar per dygn eller kanske en extra dag per vecka.. Bara tills jag hinner i kapp, sedan kan vi återgå till det normala igen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag skaffade gymkort, och tränade i början men sen tog det upp ganska mycket plugg tid så jag hann inte med det. Tyvärr är det så att plugg går först. Så jag tror du måste avvakta med att träna tills det har lugnat ner sig lite, du är ju ändå ny i studentlivet så du har nog inte riktigt hittat hur du ska plugga ännu. Men som sagt avvakta med träningen, umgås med dina barn någon timme, jag vet ju inte när de går och lägger sig, men vi sätter en tid. 21-23.00 ska du plugga. innan dess får du städa och umgås med ungarna. Nästan enklast så. För då ligger väl dom och sover, förhoppningsvis. Men om de inte gör det. Får väl din sambo fixa det, för du måste schema lägga pluggandet. Den tiden ahr du inte tid för något annat. Visst helger kanske inte man ska ha den tiden men då får man säga någon annan tid.

2011-10-13 @ 21:25:59
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för tipsen! Det räcker att jag nämner hemma att jag måste plugga så tar Rickard hand om barnen helt. Jätteskönt att veta att min plugg alltid går först (av mina och Rickards saker, barnen hamnar alltid först! =) )

Men jättebra tips att faktiskt schemalägga att plugga en viss tid. Men tror även som du säger att man inte kommit in riktigt i hur man ska plugga än.. men det kommer nog snart! =)

2011-10-13 @ 21:34:43
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0