Jag lever!

Japp, jag överlevde Göteborgsvarvet! Det var t.om. så att jag fick en tid som jag är mycket nöjd med!

Det längsta jag har sprungit innan är 1 mil. Detta loppet var alltså mer än dubbelt så långt som jag någonsin sprungit innan. Och sist jag sprang en mil var nog någon gång i början på min graviditet med Moa. Så det var nästan ett och ett halvt år sedan. Tilläggas kan ju göra med att det inte ens är 10 månader sedan jag födde mitt andra barn. Så jag är inte riktigt i samma kondition som innan. Men återigen så visade det sej att jag underskattade mej själv!

Fick en tid som jag faktist hade varit ganska nöjd med även innan jag fick barn. Tiden jag fick var 2:04:56. Detta blev så mycket som en placering på 5789 plats (bland kvinnor). Jag höll en otroligt jämn takt hela vägen. Ett 6 min/km tempo hela vägen, från start till mål. De första kilometerna var jobbiga. Det var tungt i både kroppen och i huvudet. Men när det började närma sej km nummer 8 så kändes allt väldigt lätt, så mellan km nummer 8 och 14 så bara flög jag fram! Flög med samma fart som innan men det kändes inte alls lika tungt, varken i ben eller i huvud. Mot slutet började det bli lite tungt i benen men då kände jag att jag verkligen hade valt ett bra tempo att hålla då jag, trots att det började värka lite, kunde hålla samma tempo ända in i mål! Lite irriterande var det dock att när jag började närma mej mål så var det väldigt många som gick, i bredd! Man kan väl inte gå i bredd och ta upp hela "upploppet"? Men men jag lyckades tränga mej förbi även dom ganska fint så.
Så en sak lärde jag mej verkligen. Jag har det i huvudet! Det är mitt psyke som gör att jag klarar sådana här saker! Jag är inte särskillt snabb (på korta sträckor) men jag är seg som gammal honung! (som Nalle Puh skulle ha sagt)

En liten notis om min kära sambo. Även han klarade sitt mål men känner sej inte lika manad som jag att detta är  något som måste göras om. Nu har han gjort det och är nöjd. Självklart är han precis som jag en tävlingsmänniska och vill självklart förbättra sin tid men han har nog inte samma behov av att göra det på just Göteborgsvarvet nästa år.. Han fick tiden 1:50:03.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0