Snälla, hjälp!

Jag behöver tips på bra och enkel mat! Både lunch och middag! Snälla skriv ner ALLA förslag ni har, även de mest självklara! Är så trött på att varje dag försöka komma på vad man ska laga. Och eftersom man har Max så MÅSTE man ju laga både lunch och middag varje dag. Och jag är väldigt dålig på att lägga upp och tina mat i god tid så det blir ofta sena måltider.. Så snälla! Hjälp mej med olika enka och barnvänliga måltider! Lunch och middag, självklara och inte lika vanliga, ALLT!

Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!

För ett tag sedan körde jag och några andra bloggare Vardagsmatsblogg i en vecka där vi alla skrev ett recept om dagen och fick veta alla andras för att få mer tips och ny inspiration. Jättebra! Kriterierna var att de skulle vara enkelt, lättlagat och gå hem hos alla familjemedlemmar (endel har barn i Max ålder).

Här är tråden:

http://militarmamman.wordpress.com/category/gott/

Skrolla ner så kommer du till Vardagsmaten och i kommentarerna hittar du pingbacks till de andra bloggarnas recept.

Hoppas du hittar något som faller er i smaken!

Kram

2011-03-21 @ 23:11:49
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Catharina

Min snabbisfavorit är omelett. Brukar börja med att steka någon stark korv och eventuellt rödlök och sedan på med äggsmeten. Toppa med tomat.



Fisk - koka lax. Eller lägg någon vit fisk i en ugnsform, häll på matgrädde och lägg lite grönsaker intill, som fänkål, lök, champinjoner, tomat. Vi äter ofta quinoa som vi blandar med hackad lök och oliver. Annars fungerar både potatis och ris.



Morotsstavar är gott till allt. :)

2011-03-23 @ 21:36:38
Postat av: evelina

Hej! jaa visst är det svårt med vardagsmaten! Jag brukar göra extra mkt middag så får iaf vilmer lunch dagen därpå om han inte är på dagis.. Mitt middagstips är kycklingfile som man lägger i en form blanda 3 dl grädde, 2 cremefraiche den med paprika chili (blanda med vanlig om ni inte gillar så starkt), en hönsbuljong, pressad vitlök, salt peppar häll över sen in i ugnen en timme på 200 grader tror jag. servera med ris o sallad. lätt o gott! :)

2011-03-23 @ 22:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0