Kommande pyssel

Jag var inne på www.growingpeople.se och surfade lite. Där hittade jag inspiration till lite pyssel som jag tänkte göra i sommar. Verkar enkelt och det gillar jag eftersom jag är nybörjarpysslare. Är det någon annan som har tips på något roligt o relativt lätt pyssel som man kan göra med barnen? Skriv gärna det till mej i så fall!

Kommande text o bilder är lånade från www.growingpeople.se:


Bildhållare av sten och ståltråd

Vid nästa utflykt plockar du en vacker sten som ett minne av platsen. Kanske tar du ett fotografi som en påminnelse av dagen eller gör en vacker teckning.

Hemma igen förankrar du minnet av utflykten genom att vira en ståltråd kring stenen där du sätter ett forografi eller en teckning.

Gör så här:

Vira ståltråden kring stenen. Fortsätt genom att tvinna ståltråden i 2 dm och avsluta med att göra en ögla. I öglan fäster du fotografiet eller teckningen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0