11. Favoritkonditionsträning

Min favoritkonditionsträning beror lite på årstiden. Största delen av året så är min favorit att vara ute och ta en löprunda. Enkelt, man hinner rensa tankarna lite, vara ute i friska luften och man bestämmer själv från gång till gång både takt och hur långt man orkar. Det enda jag har som "krav" är att man ska springa en runda, alltså inte en massa smårundor flera varv utan hellre då en lång runda. Är så jobbigt psykikt att komma tillbaka gång på gång på gång till målet och sedan bara fortsätta förbi och ta ytterligare ett varv. Bra mental träning men om jag får välja så hellre en lång runda.

Vintertid när det är halt och is ute så föredrar jag att spinna. Härlig individuell träning i grupp! Men hellst ute och springa som sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0