25 år

Jaha. Åter igen så har det hänt mycket sedan sist. Hur ska man ha tid att sitta och blogga när man nyss köpt hus och det är så vackert väder ute? Jag har spenderat dagarna med att vara ute och kolla runt lite vad man har i rabatterna (rensade tom ogräs idag!!!), se på när Max och Moa badar i lilla poolen (och när Max åker vattenrutchkana ner i poolen), grilla, dricka vin... ja ni hör själva, vem har tid att blogga när man håller på med så här viktiga saker om dagarna!? ;)

28 maj var vi ju på bröllop! Allt var kanon! Båda sa ja, maten var god, musiken kanon och vi dansde tills skorna glödde! Helt kanon!

1 juni var också en stor dag för både mej och Rickard. Rickard tog kandidatexamen efter att ha läst Nutrition och livsmedelsprogrammet i Kalmar. Fin cermoni i Kalmar slott och ett besök på McDonald´s för hela familjen på vägen hem! =) Skönt att ha Rickard hemma nu HELA sommaren. Vi njuter hela familjen av varje dag! Önskar varje dag kunde vara så som dagarna är nu...
1 juni för mej innebar att jag blev 25 år, ett kvarts sekel.. Nej ingen fara, jag har ingen åldersnoja alls! Kändes bara som om man blev väldigt vuxen bara.. på papper iaf.. ;) 25 år gammal, 2 barn, sambo (förlovad), hus, kombi... you name it! Vuxenpoäng så det stänker! Jag har tom ICA-kort!
På kvällen hade vi kalas för mej och Rickard med våra släktingar! Det bjöds på tacos, tårta och gott att dricka i ett stort partytält på tomten! Väldigt kul att kunna visa upp huset för alla på detta sättet! Ett lyckat kalas på många sätt!

Jag fick väldigt många fina presenter! En natt på hotell med spa i Göteborg för mej och Rickard av Rickard och barnen, ett pandora-armband och sammanlagt fyra berlocker till detta (en flicka (Moa), en pojke (Max), ett med små hjärtan på och en flicka till som jag bytte mot en elefant. Elefanten blev det för Max fick välja. Tycker det är lite själva grejen med de armbandet, att berlockerna ska betyda något! En elefant som Max har valt är mer värd för mej än något jag valt bara för att det är fint), parfym, karikatyrteckning föreställande mej när jag springer, en fotobok med mej under mina 25 år, blommor och pengar! Kanon nöjd med alla presenter och alla ska ha stort tack!
Kan ju passa på att skriva in lite fint här att om någon någongång skulle vilja köpa mej en present av någon anledning och inte veta vad dom ska köpa så är berlocker till Pandora-armbandet väldigt välkommet! =)

Vill passa på att skicka ut ett STORT TACK till alla som har hjälpt oss den senaste tiden med allt från flytt till barnpassning till hackning av grönsaker till kalaset till allt annat smått och gott! Oehört stort tack! Vi hade aldrig hunnit det utan er! Ni betyder mycket för oss!

I övermorgon beger Rickard och jag oss till Sweden Rock Festival! Första gången på tre år! Var stammgäster där ett tag och senast vi var där var sommaren ´08 och jag var jättetjock med Max i magen. Sedan av olika anledningar missade vi ´09 och ´10 men nu! Ska bli väldigt konstigt att vara ifrån barnen. Vi åker på torsdag förmiddag och då lämnar vi dom hos deras farmor och farfar sedan kör vi inte hem förrän natten mellan lördagen och söndagen.. Men tur som vi har så är svärföräldrarna så otrloligt snälla och förstående så dom kör ner till Norje på fredagen så vi får träffa våra barn lite! Annars hade nog vi saknat ihjäl oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0