Träning i veckan som varit

Skrev för några dagar sedan in mitt nya träningsshema här på bloggen. Det har fungerat ok denna veckan. Jag har inte gjort riktigt allt som jag hade tänkt men istället för att gräva ner mej så ser jag denna veckan som en uppvärmningsvecka. Var ju trots allt längesedan jag tränade nu så det känns skönt att inte gå ut för hårt.

I måndags sprang jag 30 min som tänkt men gjorde ingen fys.
Tisdagen bestod av en promenad.
Onsdagen 60 min löpning och väldigt lite fys.
Torsdagen var promenad med familjen, väldigt lite fys.
Fredagens löptur som skulle blivit 90 min blev tyvärr bara 75 min då mitt batteri till mobilen (som jag använde som klocka) tog slut.. Lite surt men istället så blev det liiiite mer fys hemma än dagen innan.
Lördagens promenad hann jag inte med då jag jobbade natt och de få timmarna jag var vaken spenderades på 2-årskalas innan det var dags att jobba ytterligare ett nattpass (ett långt nattpass på tolv timmar..).
Dagens vila har gått bra. Har inte sovit tillräckligt dock men får hoppas det löser sej.

Att jobba natthelgen och samtidigt få ihop träning och vila är inte särskillt lätt. Men över det stora hela så är jag nöjd med min uppvärmningsvecka och ser fram emot att utöka fysen lite mer nästa vecka och längtar redan ut till min lilla löptur imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0