Mammas Monster

Är det ok att kalla sitt lilla barn för sitt lilla Monster? Om man säger det med kärlek i rösten?

Moa har på senare tiden (framför allt kvällstid) blivit ett litet monster! Hon skriker, inte för att hon är ledsen utan ett skrik rakt ut bara, nästan som för att få uppmärksamhet eller busa med oss. Sedan gapar hon stort när hon skriker, typer tag om oss (framför allt mej) o försöker bita oss. (Tur att hon inte fått några tänder än) Hon anfaller i högsta hugg med andra ord. Skriker, biter, nyps, rivs osv.. men på ett busigt sätt! Hon tycker det är jätteroligt! När hon gör detta är det väl ok att kalla henne för sitt lilla Monster?

För några kvällar sedan så busade jag och Moa så och jag sa till henne att "nu e du ett litet monster igen"! Dagen efter så ger Moa ifrån sej ett sådan skrik för att få uppmärksamhet av Max, varpå Max vänder sej om och säger att Moa är en dinosaurie... Han har med andra ord uppfattat monster och dinosaurie som att det betyder ungefär samma sak, och eftersom att jag kvällen innan när Moa gjorde så kallade henne för monster så tyckte han att när hon skrek så var hon en dinosaurie.. Hmmm, inte riktigt rätt men ganska så roligt!

Denna helgen så är jag ensam hemma med barnen. Rickard är i Kalmar hela helgen och passar på att umgås med sina klasskamrater. Inatt så har inte ens Max varit hemma. Han har varit hos sin farmor o farfar o sovit där tills idag. Han har itne kommit hem än.. Börjar kännas väääldigt tomt.. Ingen som busar, hoppar, stökar till (förutom jag då).. Tomt i sängen i natt med bara Moa. Vi hade ju gott om plats båda två, något som ingen av oss är särskillt vana vid!

Igår så passade jag och Moa på att åka in en runda till stan eftersom det bara var vi tjejer hemma. Eftersom bilen är på verkstad så fick vi så snällt ta bussen in. Vi hade en mysig eftermiddag tillsammans. Fikade på tre G som tydligen var så utmattande att Moa sov reserande tiden av shoppingturen i vagnen! Min tanke i stan var att jag skulle köpa lite nya kläder till barnen på HM som jag sett i katalogen. Men inte då.. Dom hade i princip inget av det som jag ville ha i butiken så jag blev sur och bestämde mej för att jag ska skicka efter de kläderna istället! Råkade dock hitta en massa kläder till mej.. Suck.. Det var ju inte direkt meningen, för det har vi verkligen inte pengar till. Med det är så härligt när vårkläderna börja komma! Och lite nya kläder behöver jag faktist för jag kommer fortfarande itne i mina gamla... Försöker bli av med alla graviditetskilon men det går väääldigt långsamt... och undertiden måste jag ju faktist ha kläder att ha på mej.. kan ju inte så omkring i träningsbyxor dagarna i ända.. Till min förvåning provade jag en massa klänningar.. Va?!?! Jeans-o-t-shirt-tjejen provar klänningar?!?! Vad är det som har hänt? Insåg sedan att det var pga att de enda byxor som jag får på mej nu är leggings... och då behöver man klänningar eller tunikor till det.. så en kort klänning/lång tunika blev det, snyggare mjukisbyxor, korta mjukisbyxor (typ) och en långärmad magtröja.. får se om jag behåller allt eller lämnar tillbaka något.. Visade sej att vi visst hade väldigt mycket räkningar denna månaden.. ojsan! =)

Kommentarer
Postat av: linda

jag kallar emil för rackaunge eller hulligan med glimten i ögat!

2011-02-27 @ 20:43:13
Postat av: Catharina

Leonard gör liknande attacker... och han har tänder!!

2011-02-27 @ 20:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0