Äntligen köpt hus!!!

Ursäkta min långa frånvaro här på bloggen. Mycket har hänt men det som framförallt har hänt och snurrat runt i min lilla skalle är ett husköp som blev klart på papper idag! Har inte velat skriva något om det förrän det var klart på papper att huset skulle bli vårt. Så varje gång jag tänkt tanken att jag skulle skriva lite på bloggen så har det enda stora som hänt som jag kan komma på att jag skulle kunna skriva om, haft med huset att göra, och det har jag som sagt inte velat skriva om innan det var på papper färdigt att vi skulle få det! Och det blev det idag!

Vi har letat hus till och från i två år nu och antingen har det inte fallit oss i smaken, varit för dyrt, eller så har vi förlorat i budgivningen eller något annat som har satt käppar i hjulen för oss. Därför har vi inte vågat säga något eller vågat säga meningen "Vi har köpt hus" förrän köpekontraktet blev klart idag. Kändes jättekonsigt att säga att vi är villaägare. Inflyttningsdatumet är senast 31/5 (alltså dagen innan min 25års dag) vilket gör att både jag och Rickard innan vi är 25 år har hunnit med: Två barn, kombi och hus. Bara hunden och giftemålet som saknas innan vi är en äkta Svensson familj (eller Nilsson som det nog skulle bli i så fall ;) )!

Huset ligget bara knappt 50 meter från huset där jag växte upp som liten. Jag känner alltså till området ganska bra, känner till lekparken som man t.om. ser från huset, vet vilka genvägar man kan gå och var som är bästa stället att lära sej cykla på! =) Vi känner oss riktigt nöjda med köpet och det ska bli så skönt att ha hus istället för en liten tvåa! Barnen som äntligen ska få varsitt rum och plats för lite andra saker som har legat undanstoppade nu.. Och en tomt! Så härligt! Kommer bli många grillkvällar och annat roligt i huset i sommar! Och ett garage, där bilen förhoppningsvis kommer stå i vinter så man slipper skrapa rutorna! (observera att jag skrev "förhoppningsvis")

Äntligen hus!!! =)

Kommentarer
Postat av: Catharina

Vad härligt! Vi kommer gärna och har skoj i sommar. :D

2011-02-07 @ 21:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0