Envishet

Rickards och min tävling om vem som går ner först i vikt går så där.. Ingen går ner någonting.. Men nu har jag äntligen tagit fram den där envisheten som är så typiskt mej! Har skärpt mej med kosten i några dagar nu (utom igår :/ men då var det "lördag" hos oss om man ser till rickards jobb). Jag har insett att jag tyvärr inte hinner träna i den utsträckning jag vill men försöker smått slänga in lite enkel träning istället! Löpbandet hemma har äntligen åkt fram ur garderoben (trots att vi egentligen inte har plats för det någonstans). Fast det löps inte så mycket på det, utan jag går hellre. Varför? Jo för att vi har det väldigt varmt hemma så det blir olidligt kvavt och otäckt att springa inne! Tänkte testa nån dag med en dörr öppen men det känns ju lite smålustigt.. Någon som har något annat tips? Självklart önska jag att jag hann ut och springa men jag är borta hela dagarna och löpbandet är smidigt att ha när barnen somnat och Rickard jobbar!

Mitt stora hinder är att jag är en i princip obotligt gottegris! Jag bara älskar godis och sött! Inte så lätt nu inför jul men jag ska göra mitt bästa! Och förutom maten så försöker jag få in mycket vardagsmotion. Cykla, städa, promenera och snart förhoppningsvis dra småbarn i pulkor och åka ner för backar! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ta en timme powerwalk, det förbränner egentligen mycket bättre än jogga.

2011-12-10 @ 16:01:14
URL: http://johannamsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0