Mys på tumanhand

Rickard var iväg hela helgen på träningsläger och kom inte hem förrän sent i måndagskväll när jag redan somnat. Började tänka på detta redan i lördags och kände att det var väldigt trisst att inte träffas något, särskillt eftersom att jag skulle jobba hela veckan. Så jag bestämde mej för att överraska honom lite. Vet att han väldigt länge har sagt att ha vill se den sista Harry Potter-filmen på bio men vi har aldrig tagit oss för att göra det. Så jag bokade biljetter till bion på tisdagskvällen och bad en av mina snälla systrar att komma hit för att passa barnen så vi kunde gå på bio. Frågade även snällt om hon kunde komma lite tidigare så att vi hann äta en bit mat tillsammans inne i stan med innan bion och det kunde hon, snäll som hon är!

Så i tisdags när jag var på jobbet ringde Rickard och frågade vad jag hade för planer för kvällen för hans föräldrar undrade om vi ville äta där när jag kom hem från jobbet. Då fick jag ljuga ihop något om att jag hade lagt upp något speciellt som jag skulle laga till oss på kvällen och att jag ville hem så fort som möjligt efter jobbet och om han åt något så fick han helst inte äta så mycket.

Uppenbarligen så anade han inget för han gick omkring hemma sedan och letade efter maten som jag hade lagt upp men hittade ingen. Han gissade på mycket; grill, pengar till pizza. Han gissade till och med på att jag hade lagt ut maten i garaget för att han inte skulle se den! =)

Efter ett par timmar kom min syster hem till oss men han anade inget då heller. Våra familjer brukar dyka upp på besök så där nån gång ibland bara för att det är trevligt (vilket det alltid är när dom kommer)!
Så bad jag Rickard gå och snygga till sej lite. Inte supersnygg men jag bad honom att inte ha träningsbyxor och linne på sej i alla fall! Han blev lite fundersam men gjorde som jag bad. Då började han ana att vi skulle iväg någonstans för han hörde från badrummet hur jag berättade barnens kvällsrutiner för min syster.

Vi gjorde oss färdiga, sa "hej då" och "Godnatt" till barnen och gick ut och satte oss i bilen.

Väl inne i stan började han undra och fundera lite. Anade att i skulle äta ute någonstans eftersom vi inte ätit hemma och eftersom vi sagt godnatt till barnen anade han faktist även bio (för utan bion hade vi kanske hunnit hem innan dom somnade).

När vi gick in på biografen för att hämta våra biljetter blev det ju bekräftat och han blev jätteglad. När vi gick därifrån upp mot Montmartre (där vi skulle äta) blev det ytterligare en glad min. Han hade hoppats att vi skulle äta där!

Vi åt gott. Pratade. Tog det lugnt. Köpte gotte till bion. Tittade på bion och bara mös. Hela kvällen, bara vi två. Underbart!

Hemma hade allt gått bra med barnen. Dom hade somnat i tid och varit nöjda och glada! Alltid lika skönt att höra att det har gått bra när någon annan har haft dom! Även om det inte brukar vara problem så vet man ju aldrig..

Härligt att kunna överraska och mysa så där en vardag bara för att. Inte för att man firar något eller någon, utan bara för att det är mysigt!

Tack igen kära syster som tog hand om trollen åt oss! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0