Cykel lämnad

Idag kom jag ytterligare ett steg närmare mitt studentliv. Jag och Rickard åkte upp till Kalmar och lämnade en cykel som jag fick av rickards snälla mor så jag kan cykla från bussen till skolan. Att cykla till skolan borde ta ca 5-10 minuter medans att gå skulle ta en längre tid...

Ärligt talat så börjar jag bli lite nervös nu... Börjar skolan på måndag. Har jag allt jag behöver? Var det rätt kurslitteratur som jag beställde? Får inte glömma att sätta i nya batterier i min miniräknare. Jag måste inskaffa mej en ny skolväska där allt jag behöver ryms, och vad exakt är det jag behöver? Jag oroar mej ofta för småsaker. Hoppas verkligen att det bara är småsaker.. Hoppas jag har snälla klasskamrater...
Eller tja den riktiga skolan med lektioner börjar inte förrän på måndag om en vecka, nu på måndag är det "nollningen" som börjar.. Hoppas det blir kul! Är spänd och nervös och hoppfull och.... Blandade känslor med andra ord!

Som om inte detta skulle räcka så har jag hela veckan fullbokad med saker att göra! Hinner inte med något extra alls.. Jobbar hela veckan (nätter till råga på allt), träning (om min förkylning vill släppa dvs..), fika med kompis (fast det ska ju iof bli väldigt trevligt!), eriksberg en runda om vi hinner, jubileumsfest och så fyller min mamma år (borde då även klämma in att försöka hitta en present till henne med..). Många av dom hör grejerna är ju roliga men tar inte mindre tid för det. Innebär det då att jag inte hinner vara lika nervös eller innebär det bara att jag blir mer nervös eftersom jag inte hunnit planera allt lika bra som jag brukar???

Kommentarer
Postat av: Catharina

Köp en skötväska som skolväska, jag tycker de rymmer allt! Haha.



Jag brukar tänka "har jag någon gång varit med om att det INTE har löst sig"? Och vet du – det har jag faktiskt inte. :)

2011-08-17 @ 12:50:17
Postat av: Emma

Tack! Det är rätt sätt att tänka! Så typiskt mej bara att alltid vilja vara super-duper förberedd! Men som du säger: det har ju alltid löst sej!



Ja en skötväska kanske det får bli.. ;)

2011-08-18 @ 02:42:08
URL: http://therocknrollangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0