Ett charmtroll och en trollunge

Nu väntar en vecka utan Rickard hemma. Idag (måndag) så åker han på studieresa med skolan till Skåne och Köpenhamn och är inte åter förrän på lördag. För att kunna träffa honom några timmar tidigare än vad vi hade gjort annars så åker jag och barnen ner till Rickards syster i Bjärred på fredag eftermiddag och möter honom där när han kommer med tåget hem från Köpenhamn! Denna veckan ska bli både spännande och jobbig. Tungt att veta att Rickard inte kommer komma hem om kvällarna och behöva sköta om allt här hemma själv. Nattningar, frukostar med mera. Men man kan ju vända allt och försöka se det på olika sätt! Jag ska gå in med inställningen att jag ska visa vilken stark tjej jag är! Att jag klarar av 5 dagar och 5 nätter själv med två små barn och att vi alla ska vara nöjda och glada hela tiden! Vi ska hitta på så mycket roligt att tiden bara flyger iväg! Denna veckan ska allt handla om barnen!

Max har även börjat sin inskolning på dagis (eller förskolan som det så fint heter nu förtiden). Han började i onsdags och i morgon ska vi dit igen. Än har jag varit med hela tiden men snart är det väl dags att prova att lämna honom själv en stund. Jag tvekar inte alls på att det kommer gå annat än bra! Han är lite blyg för personalen i början när vi kommer in men sedan springer han iväg och leker för fullt och märker inte av mej alls. Skönt också är att min mormor jobbar på hans avdelning och kommer göra det till och med november ut så han har någon han känner där den första tiden tills han lärt känna de andra fröknarna. Men än så länge så har han gillat att vara på dagis och leka! Det känns skönt, för det är ju faktist därför som vi ska ha honom där några timmar i veckan.. för att han ska få leka med andra barn lite.

Jag har hittat de perfekta smeknamnen på mina små barn! Max är mitt lilla charmtroll! Han charmar verkligen alla med sina mörka bruna ögon och sitt sätt att skratta och fjanta runt! En riktigt härlig liten två-åring är det jag har! Ett äkta charmtroll!
Och Moa är min lilla trollunge! Hon ser verkligen ut som ett troll ibland med sitt långa, mörka rödbruna hår som står åt alla håll och kanter och när hon ler ett av sina härliga leenden så är det verkligen en söt liten trollunge man ser! Helt underbara båda två!
Ska se till att försöka lägga ut nån bild i något senare inlägg sen som verligen visar tydligt för er vad det är jag menar! Men då måste jag lägga in bilderna på datorn först och det orkar jag inte med ikväll. Det får bli nån annan kväll i veckan när jag är hemma själv och ändå inte har nåt att göra när barnen har somnat! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0