"Snart så e ja en tandlös gumma..."

Vet inte om så många av er har hört den sången men jag vet att jag hade den på någon barnskiva när jag var liten.. Och så är fallet. På alla hjärtansdag 1994 så åkte jag pulka och slog ut halva min framtand. Har smålagat den i flera år och nu äntligen så ska jag sätta in ett implantat! Så igår drog jag ut tanden och nu ska det läka i ca tre månader. Men bara lugna. Jag ska inte gå omkring och se ut som ett tandlöst troll i tre månader utan jag har fått en såkallad "vinge" sålänge. När jag har den i (vilket jag har hela tiden) så syns det inte!



Med vinge. Inte så illa



Utan både vinge o tand. Som ett tandlöst troll!


Moa sover hela nätterna nu! Vaknar till en gång och gnäller lite men samma sekund som hon får nappen så somnar hon om igen. Tror inte ens att hon hinner vakna utan att hon bara drömmer eller nåt. Härligt att få sova ordentligt! =)

Idag har jag även varit väldigt duktig och städat undan en massa här hemma! härligt! Inte färdig än dock men när man är hemma själv men två barn om dagarna så får man inte sätta ribban allt för högt! Är ju en dag imorgon också!

I fredags var vi (jag, Rickard och Moa) uppe i dårarnas paradis (Ullared)! Vi kom hem med en massa kassar och mycket pengar fattigare! Galet mycket människor bland leksakerna, annars var det inte så illa tyckte jag.. Kunde varit värre! =) Moa skötte sej galant! Duktig flicka! Max skötte sej också bra, hemma hos sin farmor och farfar. Tyckte han kunde slippa galenskapen där uppe..

Nej, nu e det dags för lite hemmagjord ostkaka (av Rickard, så avancerad mat lagar inte jag..)!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha... visste väl jag att u va från skogen!! Trollungen där!!! ;)

2010-11-24 @ 13:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0