I princip allt är perfekt nu!

Rickard är hemma och är pappaledig! Det är verkligen helt underbart! Njuter av varje sekund! Tänk om det kunde vara så här varje dag livet ut! Det hade varit helt underbart! Hela familjen hemma och myser och fixar med saker och inställningen till det mesta nu är "det vi inte hinner idag, tar vi imorgon!".
Det enda som är synd just idag är att Max åter igen har fått feber.. 40,4 grader har topptemperaturen legat på... stackars liten.. Tur i oturen så har det ju inte varit direkt bra väder idag så han har inte missat några timmar i sandlådan i alla fall.. Spännande väder när det helt plötsligt börjar åska och hagla. I mitten av Juni..

Idag var vi hos läkaren angående bebisens storlek eftersom Max var så stor.. Det enda som hände var att hon informerade om deras rutiner när man fått ett så stort barn innan.. Det händer inget speciellt innan BF, men om jag inte har fött innan 23 juli så får vi en tid in till förlossningen. Där gör dom ultraljud och känner på magen och gör utifrån det och hur jag känner en bedömning för om det behöver sättas igång eller om dom låter mej gå några dagar till och sedan får ett nytt datum in för en ny koll.. Hoppas verkligen att det vill köra igång av sej själv så jag slipper igångsättning..

I helgen var vi på Kolmården! Vilken underbar son och sambo jag har! Max var jättesnäll och jätteglad hela helgen! Tyckte verkligen om alla djuren! Men bäst var nog ändå Bamse! Särskillt när han busade med Max och kittlade honom i magen och på näsan! =) Och vilken underbar sambo jag har! Han tog hand om allt det tunga under helgen så jag bara kunde fotografera, filma och busa med Max! Han bar Max, körde vagnen, bar alla tunga väskor och tog hand om allt så jag bara behövde gå. Underbar han e! Vad skulle jag gjort utan honom! Var ändå tungt nog att gå omkring i alla dom backarna och gå dom sträckorna mellan alla saker med 19,5kg extra att bära!

Det enda som inte är perfekt just nu är att jag börjar få en ganska stor inre stress för allt som jag vill ha färdigt innan bebisen kommer.. Plockat fram och tvättat kläderna, inhandlat allt som behövs och fixat iordning det, gjort iordning hemma osv.. men jag hoppas verkligen att vi hinner.. det SKA vi göra! =)



Blev visst på sne, men nu ska jag ta hand om min sjuke son så jag har inte tid att ändra det nu.. Utan ni får så snällt luta på huvudet för att se ordentligt! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman lilla, det gör inget om inte allt är färdigt innan bebsien kommer... förstår att du vill att de ska vara de!! Hade jag också velat...;) Men försök koppla av och njut av månaden det är kvar... Behöver du/ni hjälp så säg till!!

2010-06-22 @ 17:56:37
Postat av: Frida

Härligt att allt är perfekt! Visst är det fantastiskt att ha en sån underbar man?! Militärpappan är med helt underbar och gör en massa fina saker för mig nu. Lite mer än vanligt! Visst blir man som nyförälskad igen?!

2010-06-26 @ 21:12:33
URL: http://militarmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0