Värme!

Jag brukar ALDRIG klaga på värmen! Tycker det låter illa när alla vill ha värme och när den väl kommer så klagar dom på hur varmt det är! "Bestäm er!" brukar jag tänka! Men denna helgen har varit lite väl mycket för mej! Tror att jag i vanliga fall inte hade klagat så mycket.. men att vara höggravid (+21kg) i denna värmen är det inte roligt... tror egentligen att om det bara varit värmen och graviditeten så hade jag kanske inte klagat så mycket heller.. men nu lyckades ALLT komma samtidigt! Max och Rickard med ögoninflamation och jag med en REJÄL förkylning (värk i leder, huvudvärk, smått illamående osv.). Detta bidrar ju till att man inte har kunnat åka iväg till stranden eller något utan har varit fast i lägenheten där det inte blåser det minsta! Tur att vi igår kväll fick låna mormor och morfars lilla fläkt! Den har verkligen gjort att det har gått att leva här idag! Sov rätt ok i natt för att vara så förkyld och så tjock, och idag så har fläkten följt oss runt i lägenheten var vi än har varit! Mitt på dagen idag så kunde vi inte ens gå ut på vår uteplats så varmt var det.. utan det fick bli lite Bamse på tv och bad i poolen först närmare halv fyra på eftermiddagen för att det skulle vara mänskligt att sitta i skuggan..
Så egentligen kanske det inte är så mycket värmen jag ska klaga på.. utan snarare sagt hur jag mår! hoppas min förkylning går över och att ögoninflamationen försvinner snabbt så vi kan bege oss ut till stranden och svalka oss om värmen vill hålla i sej! Det hade varit skönt!

Imorgon är det sista dagen jag har med havandeskapspenning! Detta innebär att på tisdag börjar min semester! Härligt! =)

På tisdag är det även dags för besök hos BM sista gången innan BF. Hoppas verkligen att bebisen är fixerad då.. det var den inte förra gången jag var hos henne.. annars måste jag veta vad jag får och inte får göra om vattnet går och bebis fortfarande är ruckbart.. På besöket borde jag även få en tid bokad in till förlossningen.. eftersom Max var så stor så bli jag "ett fall för förlossningen" redan i vecka 40+0 istället för 42+0 som det brukar vara. På förlossningen (om jag inte fött innan dess) så ska dom kolla storleken lite och känna och diskutera om det blir igångsättning eller om jag får gå ett par dagar till. Det är väl nästan det jag går och oroar mej mest för just nu.. Vill verkligen inte bli igångsatt.. Har nästan tänkt på det så mycket att jag inte riktigt hunnit förbereda mej själv mentalt för förlossningen.. Fast det kanske är lika bra att jag inte hunnit tänka så mycket på det.. förra gången visste jag ju inte alls vad jag gav mej in på och det gick ju bra, så kanske lika bra att inte tänka så mycket! Att inte veta.. 
Samtidigt hade det varit roligt att få gå på en koll för att få se hur bebisen ser ut på ett ultraljud så här sent i graviditeten! Man kanske skulle kunna gå på en koll där dom säger att allt är lugt, skickar hem mej och sedan så startar förlossningen av sig själv nån dag efter! Det hade varit nice! =) Men inget jag kan göra något åt nu utan det är bara att vänta och se! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0