Nu börjar här bli bäbisfärdigt!

Visst det är en del kvar, men inte så otroligt mycket som för några dagar sedan! Spjälsängen ska höjas och bäddas om från Max sängkläder till bebisens sängkläder, vagnen ska bäddas och kollas över (så jag vet hur den fungerar, förutom själva körningen förstås, för den delen kan jag), Max bebiskläder ska letas fram och kollas över vilket som vi kan ha nytta av denna gången med och så ska bb-väskan packas! Inte så mycket.. Sen ska vi ju städa undan lite här hemma med med vi har myyyyycket mer ordning nu är vad vi hade för bara några dagar sedan! Vi har varit väldigt duktiga och jobbat hårt hela dagarna för att bli redo!

I dag är det tre veckor kvar till bf! Detta innebär att bebisen får komma när den vill nu utan att bli för tidigt född! Tre veckor innan och två veckor efter bf är "normalt". Hoppas dock att den vill stanna inne ett par dagar till så allt verkligen hinner bli färdigt och vi hinner njuta lite av att allt är klart innan det blir full fart igen! För någon lugn och ro när den lill* kommer ska vi nog inte räkna med direkt!
När jag var hos bm i tisdags så var huvudet fortfarande inte fixerat.. hade inte väntat mej det heller för Max var ganska sen med det och dom säger att det kanske inte ens gör det med omfödeskor.. Måste fråga nästa gång jag är hos henne (om det blir en nästa gång) vad jag ska göra om det inte är fixerat och vattnet går... Sist så fick jag instruktioner att jag fick sätta mej ner och inte göra något.. Absolut inte gå! och av erfarenheter sedan förra förlossningen så vill jag vääääldigt gärna stå och gå! Hoppas det har fixerats till nästa gång..

Tillbaka till iordningplockandet så vi blir klara här någon gång i framtiden! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0