Tjuvkikat på bebisen!

Nu har vi precis kommit hem från ultraljudet! Lika underbart varje gång! Fast denna gången var vi inte så nervösa.. jag har kännt sparkar så vi var väldigt säkra på att det lilla livet där inne levde. Men när vi satt och väntade i väntrummet så började tankarna.. "Tänk om det är tvillingar?!" Var ska vi bo då? Bilstolar, sängar.... oj oj... men det var bara en! Denna gången tror jag att det är en flicka. Hade på känn med Max att det skulle bli en pojke och har på känn denna gången att det blir en flicka.. får se om jag har rätt denna gången med =) Rickard gissade på flicka förra gången så han har inte vågat gissa än.. Lite svårare för honom också tror jag.. Tror att man som mamma har lite saker på känn och det finns ju ingen möjlighet för honom att ha det.. Sen är det lite småsaker med.. Med Max hade jag hormonrand längs hela magen och det har jag inte fått nån än. Men det kan ju komma. Får se vad hjärtljuden säger med men min känsla har nästan hela tiden varit flicka och den känslan blev lite starkare idag. Fast för mej kvittar könet. Bara det är ett friskt barn vi får! Men det är roligt att spekulera och gissa! =)
Nu börjar det bli mer verkligt att man ska ha ett barn till.. Har inte riktigt lika mycket tid att fundera på det som när man var med Max. Men när man gör såna här saker så börjar man förstå det lite mer.. handlade lite gravidkläder för nån vecka sen! Jätteroligt och jättesköna kläder! Ska rensa ur min garderob snart med och lägga undan alla kläder som jag inte kan ha.. Ska ju förhoppnigsvis flytta innan bebisen kommer och då kommer jag ju inte kunna ha mina försmå kläder ändå under tiden vi bor här och då kan jag lika gärna lägga undan dom så vi får lite mer plats i garderoben..
Barnmorskorna jag har pratat med är lika lugna som jag vad det gäller storleken på bebisen. Dom tror att även om det skulle vara en som är lika stor som Max så ser dom inte några problem med det. Bara det inte blir en större.. Men jag är inte alls orolig över det och det lugnar även dom. Har ju lyckats trycka ut Max så varför skulle jag inte klara det igen? Så länge det inte är någon fara för bebisen så kan jag försöka trycka ut ett större barn med om det skulle vara så! ;)
BF blev förresten 23 juli.. Kusin Ludvigs födelsedag.. får se om vi kan lyckas missa dom 24 timmarna.. men jag har inte hört talas om många som faktiskt lyckats pricka in bf.. hoppas inte vi gör det denna gången heller..



Max lillasyster/lillebror =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0