Första natten

I natt är första natten som jag är själv med barnen! Har varit själv med dom sedan klockan ett idag. Rickard har varit och spelat fotboll och är nu på fest och på väg ut på Sailet. Än så har det gått bra! Började med att vi alla tre sov 2,5 timme! Var nog behövligt för mej iaf.. Sedan så åt vi lite och så har vi varit borta hos min mormor och morfar hela kvällen. Alltid lika trevligt. Max älskar det där borta! Han tycker det är sååå roligt att leka i lekrummet och springa omkring och fjanta! Sedan följde min snälla morfar med mej hem hit och tog hand om lilla Moa medans ja kunde söva Max. Så nu sover båda barnen gott och jag börjar uppleva den där lebbiga ensamheten.. Tycker inte om att vara hemma själv på kvällarna.. får för mej att jag hör och ser saker.. Lite mörkrädd.. väldigt löjligt för jag vet att det bara är som jag själv inbillar mej!

Igår var hela familjen inne på Sailet en runda! Så mycket Sail blev det inte utan vi var mestadels ute på Stumholmen och tittade på när min lillasyster Annie spelade innebandyturnering. Hon är målvakt och skötte sej ypperligt! Har inte sett henne spela på länge och jag blev mycket imponerad! Hon har blivit extremt duktig! Riktigt stolt över henne! =)
För övrigt så kändes det skönt att både jag och Rickard var på Sailet. Barnen skötte sej ypperligt och var väldigt snälla och tåliga för den långa tiden och det varma vädret som dom utsattes för. Men när båda barnen är hungriga samtidigt.. i det läget är det svårt att vara själv med dom i en vagn på Sailet.. Fast det är väl sånt man lär sej med tiden. Vi e ju faktist nybörjare på att vara tvåbarnsföräldrar! =)

Nu är det lika bra att jag går och lägger mej så jag får lite sömn.. Man vet ju aldrig hur den stundande natten blir! =)

ps. barnen brukar vanligtvis sova väldigt gott och länge (och Moa äter väldigt sällan på natten) men man vet ju aldrig.. hade ju varit typiskt att nåt strular inatt bara för att jag är själv.. ;) ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0