Lite ledigt

Nu är snart natthelgen över och äntligen lite långledig igen! Härligt! Har varit sååå otroligt jobbigt att inte kunna träffa Max knappt alls denna helgen! Jag är sån med att jag måste sova länge om dagarna för att orka jobba 12timmars nätterna.. Och då hinner jag ju inte med lillkillen alls. Är så fruktansvärt jobbigt att det värker i en! Började nästan gråta när jag såg honom häromdagen efter att inte träffat honom på 1,5 dygn! Så jobbigt att vara så nära men ändå så långt borta..

Nu börjar han prata mer också.. Härmar kossor, får och hästar och Rickards föräldrar säger att han har sagt "bilar" också.. Men det mesta är fortfarande "mamma".. Mamma är alltså inte bara jag utan dom flesta runt om och lite allt möjligt.. Tror han vet att jag är mamma men att det är så lätt och smidigt att säga att det mesta runtom också blir det... Han börjar bli så stor nu.. Varje gång jag ser honom blir jag nästan mörkrädd så stor han är och hur otroligt snabbt tiden har gått! Från att bara ligga där och inte kunna göra nåt till att springa omkring som ett yrväder och busa hela dagarna!

Nu har vi även bokat en utomlandsresa... Tillsammans med "galna familjen" (Mamma, Daniel, Annie, Thea, Jonna, Elias, Mormor, Morfar, Roine, Ulrika, Gina och Robin) har vi bokat en vecka i bulgarien i slutet av augusti nästa år! Detta innebär dock att vi kommer hem på lördagen och tjejmilen är dagen efter så jag får se om det blir tjejmil eller om jag får strunta i det.. Kan ju bli tajt beroende på hur dags planet landar i köpenhamn och så... Egentligen så finns inga pengar till denna resan... Men men.. Vi har fram till Juli på oss att spara, spara och spara! Och jag som egentligen ville ha en systemkamera.. Det vågar man ju inte ens nämna nu... ;)

Bud är nu lagt på ett hus! Än så är det bara vi som har lagt bud. Ett annat par är intresserade med får reda på på tisdag eller onsdag om dom får lån från banken eller inte.. Så då börjar antingen budgivningen eller så får vi se om säljarna går med på vårat bud eller vad som händer.. Går och är jättespänd hela tiden och hoppas verkligen att vi får huset! Hade varit fint om dom andra inte får låna... Lite elakt tänkt kanske med det hade ju som det ser ut nu varit det bästa för oss! Hoppas hoppas! Och ni som läser detta får hjälpa oss att hålla tummarna så att det går!

Känner att jag har varit väldigt dålig på att lägga in bilder på guldklimpen nu på sistonne! Både här och på facebook har det varit bildtorka nu ett tag. Ska se om jag kan försöka hinna med att lägga ut lite bilder nu under ledigheten..

Min stora älskling fyllde år i lördags. Av mej och Max fick han en tattis! Han ska nog tatta in "Max" verkar det som. Han blev väldigt glad för den! Något som han länge pratat om att göra med aldrig tagit tag i ordentligt.. Men nu finns det ingen återvändo.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0