lite blandad kompott

Jaha.. Viktklubben gick kanon förra veckan! Lyckades gå ner ett kilo på en vecka vilket innebar att jag var nere på matchvikt! yippie! satte målet på att jag skulle gå ner ytterligare 2-3 kilo till den förste december men det är bara för att jag ska ha nåt att gå upp under jul och nyår sedan! =) men denna veckan har det gått så där.. har vägning imorgon och gissar att det inte blir en glad min när siffrorna kommer upp på vågen.. har jobbat natt denna veckan och var ute och festade igår så jag har faktist slarvat och inte skrivit upp vad jag har ätit.. vet att det är alldeles för mycket så det får jag väl se svart på vitt imorgon.. men men.. måndag i morgon och då tar vi nya tag igen!

Datum bestämt för Ullared! Lördagen den 7 bär det av! Ska försöka vara däruppe när dom öppnar kl 7 på morgonen så det blir tiiiidig avfärd.. eller sent på fredagkvällen om man vill vända på det så.. ;) det blir jag, Rickard, Agnes och kanske Maggan.. Kanonkul! ("fyra av fem toasters") (citat av "Benjamin" Björn Gustavsson). Har en jättelång inköpslista! Kommer bli olycklig så mycket som jag ska handla! Julklappar och leksaker och andra nyttigheter som man behöver som man lika gärna kan passa på att köpa när man är där uppe! Så är det någon som behöver något när vi ändå ska upp så är det bara att säga till! Så ska vi se om vi inte kan fixa det. Vi ska köpa varsin 30kr julklapp med till juldagen när vi ska fira med mamma och den sidan släkten.. alla ska köpa varsin julklapp för 30kr sen så numrerar vi dom och blandar och delar ut till alla.. kände att den förklaringen blev lite luddig men jag hoppas att ni förstår vad jag menar..

Mäklare får det bli! När Rickard är färdig med sin utbildning om ett och ett halvt år så ska jag börja plugga som mäklare i malmö! vi har diskuterat detta och kommit fram till att bästa lösningen är att vi bor i skåne undertiden som jag pluggar. När jag sedan är färdig så kan vi flytta tillbaka hit till Jämjö och Max är då 6 år, lagom att han börjar skolan här och slipper byta klass. Detta innebär ju då även att våra husplaner läggs på is i några år.. Så nu lutar det åt att vi får leta lägenhet att bo i i jämjö så länge.. Mina studieplaner förstörde helt för våra privatlivsplaner men men.. ska bli spännande att flytta iväg och bo nån annanstans ett tag också. och malmö är ju inte så långt bort utan att man kan åka ner och hälsa på för dagen eller så..

Igår var det fest hos Veronica med "vårruset-gänget"! Måste ju värma upp till i maj så vi är riktigt taggade och har en riktig laganda! =) Var verkligen trevligt igår! Riktigt bra initiativ!
Så idag är man inte jättepigg.. inte så bakis som jag borde vara men man är ju inte helt på topp.. Så kommer Annie och ska sova över hos oss ikväll! Mycket trevligt! =)

Jag och ett gäng till ska ju starta damsjua i jämjö med.. måste ta tag i att sätta upp träningstider.. suck.. glömmer det hela tiden.. måste ta tag i det nu!!!

kan lägga till att Max har blivit jättestor kille nu! Han är så duktig, leker själv och klättrar upp i soffan och fåtöljerna och klarar sej ganska ok själv nu! Ibland så hittar han på jäkelskap (som tex att klättra upp i soffan vilket han vet att han itne får så när han gör det så börjar han gapskratta när jag går fram till honom! Buse!) så man kan inte lämna honom helt själv. Han är så duktig på att prata! försöker säga traktor, han säger Thea och Mormor och nåt som liknar Bamse! Duktig på att förklara vad han vill nu! Tiden går otroligt fort! Lite för fort hela tiden.. Han växer så det knakar.. Måste rensa ur hans byrå med kläder nu.. Shortsen han hade i år lär han ju inte kunna använda igen direkt... tex... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0