Äntligen hemma igen!

Får åter igen be om ursäkt eftersom det var ett tag sen jag var här och skrev.. Men så är det när man är på resande fot hela tiden! Ska se om jag kan återberätta några av de saker som hänt under tiden som vi varit iväg.

Sett några kändisar har vi gjort! På flygplatsen i Malmö när vi hade varit på Mallorca så är jag 99% säker på att jag såg John Norum! På Gotland såg vi Mojje (killen med popcornfrisyren) och igår i Göteborg efter AC/DC konserten såg jag Magnus Samuelsson (världens starkaste man). Lite kul!

Gotland var kanon kul i övrigt! Lite sämre väder mot slutet med vi hade ju med oss kortlek så det ordnade sej! =)

Sedan var det återigen bara hem och vända! Först lövmarknaden! Max första! Gick kanonbra! Vi (mestadels Rickard) bar Max i hans bärsele där han hängde nöjt! Pekade på allt och alla och tyckte det var väligt spännande med allt folk och alla saker! Han fick tre tröjor av oss och en av Annie. Av oss fick han med texterna "Övningsgår", "Brud magnet", "50% mamma, 50% pappa = 100% Charmtroll" och av Annie med texten "Tycker du jag är charmig skulle du träffa min moster". =) Så köptes även de obligatoriska gräddbullarna! *Mumma* Max fick en midsommarkrans med! Måste man ju ha på sin första midsommar! =)

När vi hade gått färdigt på lövet så begav vi oss till Kristianopel (Max och jag medans Rickard var och spelade fotboll) och så var vi där tills i söndags morse. Mysigt med midsommarfirande där ute! Max och Emil trivdes både med varandra och med sällskapet. Och jag tror faktist att de andra gillade att umgås med Max och Emil också. Dom var dom stora mittpunkterna denna helgen!

Direkt från midsommarfirandet upp till Göteborg och se på AC/DC medans Helén passade Max hos sin kompis (som Rickard och jag sedan sov hos också). Jätte bra konsert! Kanonbra! AC/DC gör en inte besviken! Man vet vad man har att vänta sej och det får man också! Skönt! =)
Det gick även bra med Max och Helén. Ingra problem där inte. Det var skönt det. Trodde inte det skulle bli det heller men man vet aldrig när det gäller barn... Men som sagt, inga problem! Så det vet vi att det går att göra om! =)

Kommer inte ihåg om jag har skrivit det men det är sex tänder Max är uppe i nu.. Har dock varit "tandtorka" efter den sjätte. Fast vi har väldigt svårt att titta i hans mun nuförtiden med men vad vi har sett och kännt så har det inte hänt nåt på ett tag.
Nu börjar hans ålande likna mer och mer krypande. Några "krypsteg" har han tagit med sen kommer han på att det går snabbare att åla sej så då är det det som gäller. Han försöker resa sej upp och ställer sej på knä mot saker och ting nu. Har än så länge bara lyckats resa sej till stående en gång med det tar inte lång tid nu innan han kommit på den tekniken med. Så snabb är han nu att man kan inte lämna honom två sekunder. Kul när det är lite livat! Tänk bara om man hade haft hälften av hans energi..
Bara för att jag skrev sånyss så reste han sej upp mot fåtöljen nu! =) Fast när han står så släpper han händerna så man får vara snabb och ta tag i honom med en gång.
Att peka är hans nya favorit nu. Han pekar på mamma, pappa, lampan och på bollen! Och allting annat förstås men dom sakerna vet han var dom är när man frågar honom.
Drar in luft gör han med så det låter som han tappar andan. Och så skrattar han efter det. Jätteroligt ljud när man gör så tycker han!

Nu tror jag inte det har hänt så mycket mer. Och om det skulle ha gjort det så får jag väl skriva det nästa gång! ;)


                           
                 
              

Bild 1: Max gillar att gräva i sanden på Mallorca
Bild 2: Äta glass i badrocken på Mallorca efter att ha badat är mysigt
Bild 3: Bada i poolen är kul =)
Bild 4: Äta sand är också gott
Bild 5: Jag och Rickard på mamma och Daniels bröllop
Bild 6: Fina midsommarkillen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0