Ullared är dyrt

I fredags åkte jag och Max med halva galna släkten till Ullared. Där stannade vi till lördagen i en stuga där och på lördagen åkte jag, Max, mormor och morfar hem medans resten av gänget (mamma, Daniel, Annie, Thea, Roine och Robin) åkte vidare till Göteborg för att gå två dagar på Liseberg.
Och en sak är säker när det gäller Ullared... Det blir dyrt! Eller dyrt blir det kanske inte.. Men det kostar mycket pengar även om man "inte skulle ha nåt speciellt". Hittar massa saker som man behöver och som kostar mindre där än det gör hemma.. Så man plockar på sej allt! Köpte inget onödigt denna gången alls men ändå blev det myyyyyycket pengar! Hittade tex en vinteroverall till Max som var väldigt fin, brottarlinne till mej (som jag letat efter och inte hittat de andra gångerna jag varit där, men när man slutar leta så..), födelsedagspresent till Thea, några presenter till Max födelsedag, tvättlappar och våtservetter till förbannelse (!), regnställ till Max osv osv... Kan väl med handen på hjärtat säga att det mesta är till Max. Inte jättemycket till mej heller, men stackars Rickard fick bara två par kalsonger.. Fast han hade inte bett om mer heller.. Får ju inte glömma att berätta att jag även köpte en pool till Max! Så nu när det flyttas till hus så kommer det bli mycket bad (om det är fint väder i September såklart...)!
På lördagen när vi var där så filmade dom inför nya serien som ska gå på tv om Ullared och folk som åker dit. Och när jag skulle in och hämta några liggunderlag som pappa skulle ha, gissa vart dom står och filmar då? Jo vid liggunderlagen! Så jag stog snällt och väntade tills dom filmat färdigt.. Men morfar, Robin och Annie fegade inte. Dom gick där fram och tillbaka och hoppades på att komma med.. Typiskt dom.. Så man får väl kolla på den serien lite och se om dom är med.. Jag kanske också blev med fast jag inte ville...
Stugan vi sov i var väldigt mysig! Vi satt och spelade Disney-monopol halva natten. Jag kom tvåa! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0