Glass är gott!

En sån matglad liten kille man har! Max åt både igår och idag en hel STOR burk med mat vid middag! Inte illa för en sån liten skit ;) Och nu har vi hittat en "efterrätt" som slinker ner också! Päron-banan i yoghurt. Är väl mer mellanmål egentligen men vi tänkte testa efter gröten för att se om han gillade den. Och det gjorde han! Slukade en halv burk sen tyckte vi det räckte så han skulle få den andra halvan till efterrätt efter den stora burken med mat. Kul att han är så glad i mat! =)

Idag fick han även smaka en liten sked med glass när vi var och hälsade på hos hans farmor och farfar. Och precis som far sin så tyckte han att det var gott =)


Vi har fått lite nya bud på vem Max är lik. Tror att han är lik sin gammelmorfar, min morfar alltså. Har börjat tänka lite på det nu när några har sagt det och det stämmer nog. Svårt att se själv dock =)

I veckan nu så är det mycket som händer. Har och göra hela tiden tycker jag! Rickard ska kolla upp vilket av dom två datumen vi har som passar honom bäst att vi åker till Ullared med Agnes. Jag ska fika med Fia *yippie* var jättelängesedan vi sågs! Ska bli blixter kul! Passa på att gå på stan och handla en vårjacka till Max med. På tisdag ska jag åka upp till Kalmar och shoppa loss lite medans Rickard är i skolan och sen ska vi åka och titta på huset vi tittade på i fredags igen. Och det var faktist intressant. Självklart bara för att jag gick in med inställningen att jag ville inte ha det för att jag ville bygga nytt istället.. men men.. det är oftast så det är. Så på tisdag ska vi titta på det igen och på ett annan hus på samma väg (tom mittemot varandra). Sen om besiktningspapperna är i sin ordning så är det dags att börja buda. *spännande* Gäller ju bara att få lägenheten såld med. Någon som har lust att köpa den? =)

Max har fått duscha ikväll med. Han får inte riktigt plats i badkaret längre.. Eller få plats i det har han väl nästan aldrig fått med nu går det inte. Finns inget vatten kvar att bada honom i efter att man har satt i honom för det skvätter han ut över hela badrummet ganska så snabbt. Ganska så kul det med dock men inte så effektivt om man vill att han ska bli ren. Och han tycker faktist att det är väldigt spännande att duscha. Försöker hela tiden att få tag på strålarna med pekfingret och tummen men det går inte så lätt =) Och när det rinner lite vatten ner i ansiktet så åker tungan ut med en gång och han försöker slicka i sej det! Underbart att se! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0