Stor, större, Max

Var på bvc och vägde Max idag. Nästan 11kg! Det är en STOR kille mamma har! =)
För att ni ska förstå han viktkurva lite bättre:

Nyfödd: 5380 gram 54 cm
1 vecka: 5150 gram
2 veckor: 5660 gram
3 veckor: 6110 gram
4 veckor (1 månad): 6730 gram
7 veckor: 7500 gram 65 cm
10 veckor: 7980 gram
13 veckor (3 månader): 8780 gram
18 veckor (4 månader): 9530 gram 70 cm
22 veckor (5 månader): 9980 gram
25 veckor (6 månader): 10 220 gram 71 cm
30 veckor (7 månader): 10 920 gram 74 cm

En rejäl kille mamma har alltså! *stolt*



Tuffaste killen i världen!


Jag var på Ullared igår med Max, Rickard och Agnes! Väldigt kul att äntligen komma iväg på denna resan! Var iväg från kl halv sex på morgonen till klockan halv tolv på natten. En heldag med andra ord! Och det var sååå roligt! Shoppa! Hittade massa saker. Mest till Max så klart. Nappar, nappflaskor, pipmuggar, paraply till vagnen, vårjacka, mössa, keps, skjortor, strumpor, solkräm.. säg nåt vi inte fick med oss hem.. Hittade tom två stycken bikini till mej! Och en skinnjacka till Rickard! Han var så snygg i den så jag tror inte jag vågar låta honom ha den på sej utan att jag är med! ;) En riktig 10poängare min sambo!

Max andra tand passade på att kika upp igår med! På hans 7månaders dag! =) Den andra framtanden nere var det.Så nu har han två där nere. Jättesöt! =) Ska se om vi inte ska passa på att försöka borsta dom lite ikväll innan vi går och lägger oss med! *spännande* Max är nog inte jättenöjd över dom nya tänderna dock. Lite gnällig så det gör nog ont på han stackaren.

Och trots att vi var uppe sent igår så var det till att stiga upp tidigt idag. Blir så när man har barn. Lite jobbigt. Men när jag vaknar av att Max slår på mej och pratar och när jag tittar på honom så ler han och blir jätteglad, då är det inte så jobbigt att kliva upp längre. =) En sån underbar son man har!

La ett bud på huset i Jämjö idag med. Får se om det är någon som vill vara med på en budgivning eller vad som händer. Kan ju hoppas att ingen är det och att säljarna går med på vårt bud. Kan ju hoppas iaf.. *håller tummarna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0